Günümüzde ekonomik sistemler oldukça gelişkin hale gelmiştir. Pazar büyümüş, dünya çapında markalar boy göstermeye başlamış, her bir marka, dünyanın bütün farklı kültürlerine uygun, ürün ve hizmeti üretir ve satar hale gelmişlerdir. Üstelik üretilen bu ürünlerin hepsi, birbirine benzer olmakta ve çok aşırı miktarlarda üretilmektedir. Bütün bu ürün ve hizmetler, satışa sunulmakta ve hepsinin reklamları yapılmaktadır. Geçmişten günümüze yapılan reklam tasarımları, üretilen mesajlar, mesajların etkileriyle değişen kültürler, farklı kültürlerin unsurlarını da kendi kültürüyle bağdaştıran, aslında birbirinden farklı toplumların ortaya çıkmasına neden olmuştur. insanlar her geçen gün tüketimin kültürünün içinde, sadık bir tüketici olmaya doğru ilerlemektedir. Her ne kadar toplum, tüketim toplumu haline getirilmişse de, firmalar gene de, üretimlerinin çokluğundan dolayı, bütün ürünlerini satamaz hale gelmişlerdir. Bu yüzden, pazarlama iletişimi stratejileri kurulmakta ve en çok reklam üzerinde durulmaktadır. Zaten pazarlama iletişiminin öğeleri içerisinde, en çok reklam öne çıkmış, dev bir sektör haline gelmiştir.